Gymnázium Františka Živného v Bohumíně - Rozvíjej se, žij, studuj u nás

Naše gymnázium disponuje moderními učebnami s dataprojektory, multimediál. tabulemi a audiovizuální technikou

předchozí další ukaž fotky
Pro studenty Pro uchazeče Pro veřejnost
  • úvodní strana
  • o nás
  • historie školy
  • úřední deska
  • kontakt
  • úspěchy, soutěže, turnaje
  • co se děje ve škole
  • přijímací řízení
  • přípravné kurzy
  • dokumenty školy
  • mimoškolní aktivity
  • fotogalerie
  • prohlídka školy on-line
  • exkurze, výlety, kurzy
  • ochrana osobních údajů
  • polytechnické vzdělávání

  • polytechnické vzdělávání

    Co je to polytechnické vzdělávání?


    Polytechnické vzdělávání je definováno v Pedagogickém slovníku (Mareš, Průcha, Walterová, 2013) jako vzdělávání poskytující vědomosti o vědeckých principech a odvětvích výroby, znalosti z technických a jiných oborů a všeobecně technické dovednosti.

    Přispívá nejen k rozšiřování poznatků, ale především k vytváření pracovních dovedností a návyků, které jsou využívány v běžném a později i pracovním životě. To je vázáno na technické myšlení jako aplikaci vědomostí, dovedností a zkušeností v členění na praktické, vizuální, intuitivní a koncepční myšlení.

    Cílem polytechnické výchovy/vzdělávání je pak rozvíjet znalosti o technickém prostředí a pomáhat vytvářet a fixovat správné pracovní postupy a návyky, rozvoj spolupráce, vzájemnou komunikaci a volní vlastnosti a podporovat touhu tvořit a práci zdárně dokončit. Polytechnické vzdělávání má posilovat zájem nejen o technické obory, ale i o přírodovědné a environmentální obory. V tomto pojetí je jádrem technické vzdělávání.

    Polytechnické vzdělávání rozdělujeme na tři základní složky:

    • PŘÍRODOVĚDNÉ VZDĚLÁVÁNÍ

    Přírodovědné vzdělávání je definováno jako vzdělávání zaměřené na porozumění základním přírodovědným pojmům a zákonům, na porozumění a užívání metod vědeckého zkoumání přírodních faktů (přírodních objektů, procesů, vlastností, zákonitostí). Cílem v přírodovědném vzdělávání je rozvíjet schopnosti potřebné při využívání přírodovědných vědomostí a dovedností pro řešení konkrétních problémů, podporovat odpovědné rozhodování v osobním a profesním životě člověka, naplňovat osobní potřeby a fungování v občanském a případně budoucím profesním životě.

    • TECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

    Technické vzdělávání se zaměřuje na osvojování potřebných technických vědomostí, dovedností a návyků, vytváření vztahu k technice a rozvoj tvořivého technického myšlení. Osvojení je realizováno na vědeckém základě, uvědoměle a při aktivitách majících vztah k technice, s níž se v životě setká každý jedinec. Cílem technické výchovy je získat správné postoje k technice a k využívání techniky v životě.

    • ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

    Environmentální vzdělávání dělíme na výchovu a osvětu. Environmentální výchovou rozumíme systematické působení na mladou generaci (včetně dětí předškolního věku) za účelem přijetí hodnot a jednání nezbytného pro ochranu a péči o životní prostředí. Oblastmi vzdělávání jsou: výchova o životním prostředí, výchova v životním prostředí, výchova pro životní prostředí. Úkoly osvěty jsou zejména v rovině informativní a jsou zaměřeny na dospělou populaci a obecně na veřejnost (Průcha, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8).




    Možnosti studia polytechnických oborů na vysokých školách v České republice: Další odkazy k tématům podpory polytechnického vzdělávání:
    1. http://www.nuv.cz/p-kap/podpora-polytechnickeho-vzdelavani
    2. https://www.youtube.com/watch?v=oeugxVt_3jM

    Úspěchy, soutěže, turnaje

    22.06
    18
    Celostátní kolo SOČ v Olomouci
    Jediným zástupcem v celostátním kole SOČ se letos stala Markéta Marosz...

    22.06
    18
    Setkání gymnazistů se zástupci švýcars...
      I v tomto školním roce se studenti gymnázia, kteří se učí německý j...

    21.06
    18
    Cesta za úspěchem – 1. místo v celostá...
    Viktorie Kaňoková, žákyně kvarty Gymnázia Fr. Živného v Bohumíně, je v...