Adaptační kurz - Horní Lomná 2022

Od pondělí 12. září do čtvrtku 15. září pobývali primáni na Adaptačním kurzu v Horní Lomné, kde byli ubytováni v Horském hotelu Excelsior. Pedagogický doprovod tvořil tým učitelek naší školy, a to Mgr. Pavla Valuštíková, Mgr. Gabriela Niedermeier Jelínková, třídní učitelka Mgr. Andrea Nadažyová a jako zdravotník Mgr. Jana Nováková.

12. září 2022 - k pondělnímu rannímu srazu u školy dorazilo 29 žáků z 30 primánů a autobusem jsme se dopravili do Horní Lomné. Po vybalení věcí z kufrů se podával oběd. Okolí jsme šli prozkoumat po poledním klidu. Cestou jsme si prohloubili znalosti jmen spolužáků a lehce jsme si zazávodili. Areál hotelu nabízí i velké hřiště s umělým povrchem, na kterém jsme si zahráli hry s hadrovými koulemi, rozdělili jsme se do týmů, ve kterých jsme trénovali přehazovanou a někteří stihli i pár soutěží v hotelovém bazénu. V rámci večerního programu jsme zvládli kolektivní seznamovací hry a začali jsme vytvářet osobní výtvarná díla :-)

13. září 2022 - jsme se probudili do slunečného rána a hned po snídani jsme zahájili různé soutěže družstev na hřišti. Nebyly to jen sportovní soutěže s míči, ringo kroužky, tenisáky,... ale také soutěže rozvíjející týmovou spolupráci a aktivity zaměřené na představivost a komunikaci. Primánům se velmi líbily i "formule", které vám po návratu z kurzu rádi popíší sami. :-) Odpoledne bylo stále krásné počasí, tak jsme se vydali na výlet na chatu Kamenitý, v jejíž blízkosti jsme hráli hry v lese, a poté každý tým skládal básničku, ve které použil předem určená slova. Před večeří jsme stihli dohrát turnaj v přehazované pětičlenných týmů. Večerní program vyplnily hry, které si připravili sami žáci, vyhodnotili jsme soutěže uplynulých dvou dnů a dětem předali sladké odměny. Úterý je za námi. Unaveni, ale s dobrou náladou a úsměvem na tvářích, jdeme do postýlek.

14. září 2022 - jsme se ráno místní autobusovou dopravou přemístili k zážitkovému centru URSUS v Dolní Lomné, ve kterém primáni absolvovali hodinový výukový program o životě šelem, ale i dalších zvířatech v Beskydech, ze kterého si všichni odnesli Deník stopaře. Dále si mohli projít vnitřní interaktivní expozici, ve které se dozvěděli: jakými geologickými pochody Beskydy vznikly, jaká fauna a flóra se zde nachází, jakou funkci má v přírodě voda, nebo si mohli vyzkoušet jak vidí vybraní živočichové nebo čím se živí. Celé odpoledne a večer pršelo, takže jsme využili hotelový bazén k dokončení soutěží, které jsme začali dělat už v pondělí, a ti co zrovna neplavali, tak dokončovali svá výtvarná díla. Večerní program se skládal ze tří částí, kdy nás nejdříve svými hrami bavily zbylé dva týmy. V druhé části jsme s žáky prováděli aktivity na sebereflexi a zpětnou vazbu týkající se adaptačního kurzu. Nakonec žáci obdrželi sladké odměny za soutěže, které jsme nevyhodnotili předešlý den. I přes nevlídné počasí se žáci skvěle bavili a dozvěděli se mnoho nového.

15. září 2022 - nás čekalo už jen balení kufrů, úklid pokojů a po závěrečné společné fotce jsme nastoupili do autobusu a nechali se odvézt zpět do Bohumína.

Během adaptačního kurzu primy, který proběhl v polovině září, natočila televize Polar krátkou reportáž. K vidění je zde: https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000033587/studuj-unas-gymnazium-bohumin-porada-adaptacni-kurzy-od-roku-2000